top of page

חיבור עמוק יותר לעצמנו הוא המפתח לריפוי נפשי-רגשי ולחיים בריאים ומלאים יותר.

Updated: Jan 8, 2019

במהלך חיינו, אנו סופגים מהלומות שמערערות מן היסוד את יציבותנו, את המערכת המורכבת של איזונים והגנות המקיפה ועוטפת אותנו ולעתים אף את יכולתנו לתפקד כשורה במגוון רחב של תחומים – יחסים בינאישיים, קריירה ואף חיי היומיום במישור הבסיסי. פגיעה כזו, היכולה להשתנות בטיבה ובדרגת החומרה שלה, מכונה טראומה.


חיבור עמוק יותר לעצמנו הוא המפתח לריפוי נפשי-רגשי ולחיים בריאים ומלאים יותר. האמנם?

טראומה והשלכותיה על מחלה פיזית\נפשית במהלך חיינו, אנו סופגים מהלומות שמערערות מן היסוד את יציבותנו, את המערכת המורכבת של איזונים והגנות המקיפה ועוטפת אותנו ולעתים אף את יכולתנו לתפקד כשורה במגוון רחב של תחומים – יחסים בינאישיים, קריירה ואף חיי היומיום במישור הבסיסי. פגיעה כזו, היכולה להשתנות בטיבה ובדרגת החומרה שלה, מכונה טראומה.

טראומה נפשית אינה משפיעה על רגשות בלבד, אלא עלולה לבוא לידי ביטוי גם במחלה פיזית ונפשית, כלומר, מחלה המושתתת על תהליכים רגשיים ולא גופניים בלבד.

יחסי הגומלין המורכבים בין טראומה, רגשות ומחלה היו מושא למחקרים רבים בתחומי הפסיכולוגיה והרפואה כאחד. ישנן מגוון דרכים שונות להתמודד עם הקשר הזה, להגמישו או אפילו להיעזר בו לחיזוק נפשי וגופני כאחד של עצמנו ולהגעה לשלמות ויציבות מוגברות ועמוקות יותר.

טיפול רגשי ומגוון שיטות טיפוליות יכולים להועיל לנו להתמודד עם טראומות מעברנו, לעבד אותן ולשנות בהדרגה את המידה שבה הן מכתיבות את אופי חיינו בהווה. דמיון מודרך, מדיטציה וטכניקות נוספות להירגעות יכולות לסייע לנו בכך לא רק בתחושה שהמשבר תם אלא לאורך זמן כתחזוקה נפשית הנותנת מענה לשימור תחושת ההתגברות על הטראומה.

הדרך לשלמות עוברת בהתמודדות: מכנה משותף לדרכים השונות להתמודדות עם טראומה והשלכותיה ועל מחלות פיזיות ונפשיות שהן עוברות דרך התמודדות עם הפגיעה במקום לעקוף אותה. הישרת מבט אל הפצע שעודנו נוכח בחיי המתמודדת או המתמודד וריפויו ההדרגתי באמצעות קבלה המקהה, משככת ומקלה בהדרגה על הכאב העמוק. הכרה בבסיס הנפשי לתופעות פיזיולוגיות שונות מאפשרת לעתים לפרק את המנגנון העומד ביסודן ולנתק בין הטראומה והרגשות שהיא מעוררת למחלה הגופנית או הגופנית לכאורה שבה הם מתבטאים.

כמו ברוב תחומי החיים, חיבור עמוק יותר לעצמנו הוא המפתח לשחרור המעכב ולחיים טובים, בריאים ומלאים יותר.

"המסע הפנימי מתחיל עכשיו יחד איתך"

הכותבת רותם ארבסט, מפתחת שיטת ה"מסע הפנימי אליך" היא מטפלת רגשית לילדים ומבוגרים, מומחית בשינוי דפוסי התנהגות בשיחות, דמיון מודרך וטיפול אנרגטי. ליצירת קשר 054-2543434



מוזמנים לשתף/לתייג תמיד ובאהבה.



_______________________

רותם ארבסט, מטפלת רגשית לילדים ומבוגרים משנת 2008 המשלבת מגוון שיטות וביניהן NLP, הכשרה למטפלים בשיטת CBT, דמיון מודרך, הילינג, אימון אינטגרטיבי

תחומי התמחות:

למידה ואימוץ הרגלים חדשים לחיים פשוטים ומלאי עוצמה. התמודדות עם משברי חיים, העצמה ומימוש פוטנציאל אישי. התמודדות לצד מחלה, התמודדות בזמן החלמה ממחלה. התמודדות לצד פרידה ואבדן. דכאון, סטרס, חרדה, פוביה מכלבים, OCD-מחשבות טורדניות אובססיביות וכפייתיות ועוד.

Ⓒ כל הזכויות שמורות לרותם ארבסט מטפלת רגשית

232 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page