top of page

הודיה ככלי להפחתת סטרס וחרדה

Updated: Feb 18, 2021



חיי היומיום בעידן המודרני מתאפיינים בריבוי קונפליקטים, מתחים וחרדות.


לעתים תכופות אנו מחפשים דרך מועילה להפחית תחושות הסטרס והחרדה המלווים אותנו במצבים רבים ובתחומים מגוונים של חיינו – עבודה, לימודים, משפחה, זוגיות, קשרים חברתיים, מצב פיננסי ועוד.


פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו מתחפרים בכל מה ששלילי בחיינו,

מדגישים אותו ועל ידי כך גם מעצימים אותו.


אסירות תודה על כל מה שיש לנו יחזק מוטיבציה ומצב רוח חיובי,

האקט הפשוט והנקי של הודיה על מה שיש לנו יעזור לנו לבחון את חיינו באור חדש, להכיר באופן רגשי עמוק במה שטוב בהם ולחוש רגועים, שלווים, שבעי רצון ומלאי אמון מאושש בעצמנו.


הודיה – לבחור בהרמוניה עם העולם

הודיה היא לא פחות מאשר כלי חשוב להפחתת סטרס וחרדה, והיא פועלת נפשית ופיזיולוגית בעת ובעונה אחת.


כשאנו מודים על מה שיש לנו אנו למעשה מאזנים את הקונפליקט הפנימי והחיצוני, שבא לידי ביטוי בתסכול, בזעם ובתחושת עוול שנגרם לנו, למשל, על ידי הנכחה והעמקה של ההרמוניה שלנו עם היקום, היזכרות מחודשת בכל מה שאנו מוקירים בחיינו ובעולמנו (בני זוג אהובים, ילדים, בריאות, חברים, עבודה מספקת, הזכות לעשות מה שאנו אוהבים, תחביבים ועוד) ו"עשיית שלום" עם סובבינו, עם היקום ובמידה רבה, מתוך כך, גם עם עצמנו.


ואיך זה בעצם משפיע מההיבט המדעי?

בבדיקות MRI שבחנו את השפעת הנפש על הגוף ראו שכשאומרים לאנשים לשים את הפוקוס על החיובי או לחשוב על הטוב בחייהם, אזורי הפעילות במוח משתנים ומופעלים אזורים שגורמים להפרשת ההורמונים סרוטונין ודופמין. אותם הורמונים המאפשרים תחושה של רוגע, שלווה, עונג וכד׳. להורמונים האלו גם השפעה חיובית על תפקוד תקין ויעיל של מערכת החיסון. דבר מעניין נוסף שמצאו שגם בקרב אותם אנשים שלא הצליחו למצוא דברים חיוביים אבל כן הפעילו את החשיבה כדי לחפש את החיובי, היתה במוחם אותה פעילות הפרשת הורמונים של רוגע ועונג.

ולסיכום,


מומלץ לעצור מדי פעם במהלך היום – ופשוט להגיד תודה.

ככל שנתרגל זאת נגלה עד כמה הודיה יכולה להיות מזככת, להפחית סטרס וחרדה ולעזור לנו לחוש שלמים יותר – עם חיינו, עם המסגרות שאנו משתייכים אליהן ולבסוף, עם מי שאנחנו.

מי שמתחבר נכון להקדיש במהלך היום, אפילו דקה אחת ולהתמקד בחיפוש היש והטוב בחיינו, או להודות על כך, יביא אותנו להפחתת סטרס (בונוס נוסף), לשיפור תפקוד המערכת החיסונית ולהרגשה חיובית יותר.


"המסע הפנימי מתחיל עכשיו יחד איתך"

הכותבת רותם ארבסט, מפתחת שיטת ה"מסע הפנימי אליך" היא מטפלת רגשית לילדים ומבוגרים, מומחית בשינוי דפוסי התנהגות בשיחות, דמיון מודרך וטיפול אנרגטי. ליצירת קשר 054-2543434

מוזמנים לשתף/לתייג תמיד ובאהבה.





_______________________ רותם ארבסט, מטפלת רגשית לילדים ומבוגרים משנת 2008 המשלבת מגוון שיטות וביניהן NLP, הכשרה למטפלים בשיטת CBT, דמיון מודרך, הילינג, אימון אינטגרטיבי

תחומי התמחות:

למידה ואימוץ הרגלים חדשים לחיים פשוטים ומלאי עוצמה. התמודדות עם משברי חיים, העצמה ומימוש פוטנציאל אישי. התמודדות לצד מחלה, התמודדות בזמן החלמה ממחלה. התמודדות לצד פרידה ואבדן. דכאון, סטרס, חרדה, פוביה מכלבים, OCD-מחשבות טורדניות אובססיביות וכפייתיות ועוד.

Ⓒ כל הזכויות שמורות לרותם ארבסט מטפלת רגשית


212 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page