top of page

השוקולד שגרם לי להתאהב

Updated: Feb 18, 2021



השוקולד גורם לנו להתאהב? האמנם? מאז ומעולם קישרו בין אכילת שוקולד לבין תחושות עונג הנלוות לטעם ולהרגשה של אכילת השוקולד. אין ספק שאכילת שוקולד מעניקה עונג ייחודי, בשל הטעם המתוק והמיוחד של השוקולד.


בעת אכילת השוקולד מופרש הורמון בשם אוקסיטוצין, "הורמון ההתאהבות" המופרש גם בזמן אורגזמה.


אוקסיטוצין-הורמון ההתאהבות

אוקסיטוצין מקושר לפרודוקטיביות, לתחושת החיות ובעל חשיבות רבה במערכות יחסים. נשיקה יכולה להגביר את הפרשת הורמון האוקיסטוצין המקושר להתאהבות, שיפור יכולות זוגיות וקשרים חברתיים למיניהם. האוקסיטוצין הוא הורמון הנוצר במוח ומופרש לדם האדם, ומשפיע עליו לטובה בהקשר להתאהבות ותחושת עונג.


אוקסיטוצין המופרש בעת לידה

בזמן הלידה האוקסיטוצין הוא הורמון שמכווץ את הרחם ומקל על יציאת החלב בזמן הנקה. בזמן הלידה האוקסיטוצין יכול לסייע בכיווץ יעיל של הרחם, מנגנון חשוב של חזרת הרחם לצורתו הטבעית, לאחר הלידה. בנוסף, ההורמון מסייע ביציאת החלב לנשים מניקות, ובכך מאפשר סגולות רבות להורמון זה, הקרוי הורמון האהבה.


אכילת שוקולד ותחושת עונג

אכילת שוקולד מעניקה תחושה של אופוריה ועונג עילאי. בדומה להורמון אוקסיטוצין, אכילת שוקולד, גורמת לתחושה של אהבה, התאהבות ואושר טהור. תחושת עונג זו דומה לתחושה של אהבה לאדם אחר, התאהבות, ולעונג במערכת יחסים.


טיפול רגשי המשלב NLP

בטיפול רגשי המשלב nlp והיכרות מעמיקה עם עצמך תוכל להתאהב בעצמך, ולהרגיש תחושות העצמה רגשית והתאהבות, בדומה לתחושות הנלוות להפרשת אוקסיטוצין. בטיפול רגשי המשלב NLP,

ניתוב לשוני פזיולוגי ואיתור החוזקות והטמעתן ליצירת שינוי מיידי בתהליך קצר, תוכל להרגיש חיבור לעצמך, ולמצוא את הזהות האישית הייחודית לך, בתוך עולמנו.

בטיפול של NLP אנחנו יוצרים ומרגישים את העולם הפנימי , מבינים מה הסיבה למצוקה, וחושבים כיצד למצוא את הפתרון להצלחת השינוי המיוחל, באמצעות כוחו המופתי של התת מודע. כוחו של התת מודע הוא עצום וביכולותיו ליצור שינוי משמעותי לטובה, בחייו של האדם, בכל תחום.

"המסע הפנימי מתחיל עכשיו יחד איתך"

הכותבת רותם ארבסט, מפתחת שיטת ה"מסע הפנימי אליך" היא מטפלת רגשית לילדים ומבוגרים, מומחית בשינוי דפוסי התנהגות בשיחות, דמיון מודרך וטיפול אנרגטי. ליצירת קשר 054-2543434




430 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page