top of page

הדרך לריפוי מתחילה באמונה

Updated: Mar 25, 2019


מרטין לותר קינג אמר ״יש לי חלום" והעולם החסיר פעימה. הוא אמנם לא ראה את חלומו הופך למציאות אבל הוא ידע דבר אחד - הדרך להגשמת חלומות מתחילה בתוכנו.

מרטין לותר קינג ידע שאם רוצים לבצע שינוי כלשהו, לצאת לדרך חדשה או לחזק את הקיים נדרש לעשות דבר אחד – להאמין בעצמנו ובעתיד הוורוד שמצפה לנו.

וזה לא בגלל שהוא היה אדם אלא בגלל שהוא ידע אמת פשוטה–אמונה היא אלמנט לכאורה קטן אבל בכוחו לחולל הבדל גדול.


אמנם לרוב מקשרים אמונה עם דת אבל זו טעות. אמנם אנשי דת שונים

(מרטין לותר קינג, הרב קוק, רבי נחמן מברסלב ואחרים) טענו שאמונה היא גילוי וחיזוק היסודות של הנשמה ולכן מבטיחה חיים טובים, אבל לא חייבים להיות דתיים כדי להרוויח מיתרונותיה.

די אם נחליף את המילה "אמונה" במילה "תקווה" כדי לגלות שהיא מתאימה לכולם.

מרסל פרוסט (ההוא מ"בעקבות הזמן האבוד") אמר כבר ש"תקווה היא מעשה של אמונה" – מה שמחזק כי אמונה היא נחלת הכלל שמהווה את דרך הריפוי האולטימטיבית והיעילה מכולן.


מרטין לותר קינג לא לבד.

מחקרים שונים הראו שקיים אפקט פלצבו, כלומר אנשים שמקבלים טיפול דמה (למשל גלולות ללא חומרים פעילים) נרפאים באופן פלאי.


אחד המחקרים הידועים נעשה בשנות ה-50 על אנשים שסבלו ממחלת לב. הם הורדמו, נתפרו בחזה אבל לא נותחו ובאורח מפתיע דיווחו על הקלה בחומרת הסימפטומים – ממש כמו חבריהם שעברו ניתוחי לב מורכבים.


מהצד השני קיים אפקט נצבו, כלומר חולה שלא מאמין ביעילות הטיפול יכול להיפגע פיזית רק בשל אי האמון שלו.


לסיכום:

אפשר להגיד שהריפוי מתחיל בראש, שנפש בריאה גורמת לגוף בריא, שמחשבה יוצרת מציאות ושאר קלישאות אבל דבר אחד בטוח. הכל נכון ותלוי אך ורק בנו.


"המסע הפנימי מתחיל עכשיו יחד איתך"

הכותבת רותם ארבסט, מפתחת שיטת ה"מסע הפנימי אליך" היא מטפלת רגשית לילדים ומבוגרים, מומחית בשינוי דפוסי התנהגות בשיחות, דמיון מודרך וטיפול אנרגטי. ליצירת קשר 054-2543434




154 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page