top of page

״תזיזו לי את הרגשות מהעור״

Updated: Jul 2, 2019


מחלת עור יכולה ליצור פגיעה לא רק בהיבט הפיזי של מראה העור בהקשר של פגיעה אסתטית או בריאותית אלא גם פגיעה באורח החיים הנורמטיבי ובערך העצמי של האדם על עצמו. מחלת עור מתבטאת בדרך כלל בפריחה או בכתמים על גבי העור ויוצרת אי נעימות רבה לאנשים הסובלים ממנה.


מחלות עור יכולות להיות מחלות דלקתיות כרוניות ויכולות להימשך זמן רב ועם מצוקה מתמשכת לסובלים ממנה.

מחלות עור ניתנות לטיפול שיכול להקל על תופעות הגרד ופריחה הנלוות למחלות עור כגון משחות למיניהם, האמורים לסייע בהקלת התסמינים הנלווים למחלות עור מגוונות. 


ומה הפתרון מההיבט המנטלי? גלגלו מטה

טיפול רגשי-פסוראזיס ומחלות עור מגוונות והקשר לביטוי רגשות


מאז ומעולם הסיקו חוקרים על הקשר הבלתי נפרד הקיים בין מחלה לבין השלכותיה הרגשיות והנפשיות. קיים קשר בין המימד הפיזי של המחלה לבין המימד הרוחני של הנשמה ושל הרגש עבור האדם. אין ספק שהמחלה הפיזית משפיעה במידה רבה על הרגש ועל הנפש של החולה. מחלות עור יוצרות פגיעה גם בהיבט האסתטי של הנראות החיצונית של האדם וגם בהיבט הפנימי של תחושת אי נוחות רגשית. 


פסוראזיס, לדוגמא, מתבטאת בקילוף העור ובכתמים המלווים בדרך כלל בקשקשת. מחלה זו יוצרת מראה לא נעים כלפי חוץ של נראות העור על הגוף. מצב זה יוצר אי נוחות רבה לאדם הסובל ממנה ולקשיים רגשיים נלווים, כגון עצבות או דיכאון. 


אחת הדרכים לטיפול בסוגיות הרגשיות הנלוות למצוקה של מחלת העור, היא בעזרת טיפול רגשי.

במסגרת טיפול זה מסייעים למטופל בהיבטים רגשיים הנלווים למצוקה של מחלת העור, כגון תחושות בדידות, חוסר אונים, עצבות ותחושות רגשיות נוספות הנלוות למצוקה הרגשית בעקבות ההתמודדות עם מחלת העור.

הטיפול יוכל לסייע לשפר את ההתמודדות עם התחושות הרגשיות הנלוות למחלת העור, ולשפר את הדימוי העצמי והביטחון העצמי של החולה, על מנת לשפר את איכות חייו. 



"המסע הפנימי מתחיל עכשיו יחד איתך"

הכותבת רותם ארבסט, מפתחת שיטת ה"מסע הפנימי אליך" היא מטפלת רגשית לילדים ומבוגרים, מומחית בשינוי דפוסי התנהגות בשיחות, דמיון מודרך וטיפול אנרגטי.

ליצירת קשר 054-2543434




122 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page