top of page

הצליל הזה מחריד אותך? יש לכך פתרון. טינטון


טינטון מוגדר כזמזומים הנשמעים באוזניים, במקרים רבים ללא הסבר ברור לתופעה זו. טינטון יכול להיות מטרד מהותי עבור האדם בשגרת חייו ואף לגרום לפגיעה באיכות חייו היומיומית. טינטון יכול לנבוע עקב בעיות רפואיות פיזיות למשל מחלות אוזניים או מחלות אחרות כגון מחלות בכלי דם, פגיעה נוירולוגית ועוד. יחד עם זאת, מחלות פיזיות אינן בהכרח הגורם העיקרי לתופעת הטינטון, אשר יכולה להופיע כתוצאה מלחצים נפשיים או גורמי לחץ מנטאליים מגוונים אחרים.


ומה לגבי הקשר בין טינטון לחרדה?

פחדים וחרדות הם מקור לא נעים הפוגע באופן משמעותי בחייו של האדם, במיוחד כאשר הם

נמשכים לאורך זמן. פחדים וחרדות למיניהם יוצרים פגיעה בשגרת חייו של האדם ובתפקודו היומיומי

בעבודה, בבית ובחברה. לעיתים, ניתן לקשר בין טינטון לבין חרדה, בכך שחרדות ומצוקות נפשיות יכולות להוות את הטריגר להופעת קולות ורעשים לא ברורים באוזניים, אשר הם מהווים את תופעת הטינטון הלא נעימה והמציקה. מכאן ניתן ללמוד שהגוף מאותת לאדם שהוא נמצא במצוקה באמצעות הטינטון, מצוקה - נפשית או מצוקה אחרת, אשר פוגעת בו בצורה משמעותית, ומתבטאת בקולות וזמזומים מציקים באוזניים.


איך אפשר לטפל בטינטון שמקורו בחרדה או לחץ נפשי?


טיפול באמצעות נשימות מהווה פתרון האפשרי למצוקת הטינטון ולהפחתת חרדות למיניהם.

כאשר אנו מבצעים תרגילי נשימה, מדיטציה או תרגילי הרפייה,

נוצר קצב נשימות תקין אשר מסייע לגוף להפריש הורמוני הרגעות נשימה, שהם הורמונים המופרשים מהגוף ועוזרים להרגעת המתח והחרדה הנפשית. על כך ניתן לקרוא במאמרים בקצרים כאן בבלוג, הורמוני ההרגעות הטבעיים הללו המופרשים מהגוף, מונעים תחושות חוסר אונים ותסכול.


עם זאת חשוב לזכור, יש להבין את המקור לתופעת הטינטון, חשוב לשלול מחלות כמו אלו שהצגתי מעלה ולטפל במקור הבעיה, כגון בעיה נפשית או מתח מתמשך, ובכך לטפל כראוי בטינטון.


בתקווה שהתחברת לכתוב ומצאת במידע המוצג כאן ערך,

"המסע הפנימי מתחיל עכשיו יחד איתך"

הכותבת רותם ארבסט, מפתחת שיטת ה"מסע הפנימי אליך" היא מטפלת רגשית לילדים ומבוגרים, מומחית בשינוי דפוסי התנהגות בשיחות, דמיון מודרך וטיפול אנרגטי.

ליצירת קשר 054-2543434




358 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page